Silviu Barbulescu

Du-te la cuprins

Bansko

Mountain Paradise By wallnut tree

Am luat apartament sa avem 2 camere. Se intra intr-un hol. Livingul era de dimensiuni generoase (era un pat mic, un fotoliu, vreo 2 masute, scaune, kitchineta, frigider). Dormitorul era de dimensiuni normale (pat dublu, dulap, seif). Baia cam mica pentru apartament.
Hotelul este intr-o zona nou inceputa si din acest motiv nu prea erau constructii in jur. Din pat vedeam direct muntii. Daca ma ridicam mai vedeam si spatiile virane si pubelele de gunoi.
Piscina nu ne-a dezamagit (era de dimensiuni rezonabile si apa era calda). Restaurantul hotelului era chiar mai ieftin decat cele de pe strada principala (si am fost la 6 diferite). Mancarea era buna dar ospatarii nu stiau o boaba de engleza; isi dadeau silinta si aduceau ce ai comandat. Micul dejun mediocru. Strada nu are nume inca. Ca pozitie era doar la 300 m de gondola / partie.
Vedeti ca majoritatea hartilor sunt incomplete sau gresite. Chiar harta data de la de la Mountin Paradice 1 (sunt vreo 6 in statiune) era gresita. Ce sa mai vorbesc de restul...

Bansko Partie schi

Eu am mers in Decembrie 2010 si din 65 de km erau disponibili cu indulgenta 10. E adevarat ca in statiune nu era zapada de loc si cei 10 km erau datorita instalatiilor si muncii organizatorilor. Toate astea au fost valabile pana pe 26 sau 27 cand a nins zdravan si cu toate astea partiile au ramas tot cu semnul interzis. Evident am trecut de semn ca nu era sa nu ma dau si pe partia dificila (neagra) Panica a. Asa cum se vede si in una din poze nici nu se vedeau claparii de cata zapada era. Abia dupa 2 zile au dat drumul la ea.

Chiar si cu partia Panica a) deschisa tot puhoiul de schiori statea intr-un singur telescaun care evident era supra-aglomerat

Leshten, Kovachevitsa, Ognianovo sunt situate la ~ 55 km de Bansko.
Ognianovo este renumit pentru apele minerale termale de ~ 40 de grade (ape utilizate inca din perioada Romana).
Leshten este un sat traditional cu arhitectura Bulgareasca autentica, situat in partea vestica a muntilor Rodopes. Acoperisurile erau din piatra de diverse dimensiuni. Pe drum am dat si de un arbore de 600 de ani.
In Leshten am gasit o harta cu indicatii catre o pestera. Drumul a tot urcat prin munti pana am ajuns intr-o localitate care era muzeu in aer liber de masini de epoca (IMS-uri, Zil, tot felul de camioane vechi). Dupa acesta s-a cam terminat si asfaltul (seatul ca de obicei a facut fata distractiei desi in ultimii 20 de km nu am mai vazut oameni sau masini), a inceput zapada, apoi gheata, apoi niste balti destul de adanci, bradul nr. 1 culcat de-a curmezisul pe drum de care am trecut pentru ca era taiat si doar trebuia dat la o parte.
Al doilea brad a pus capat cautarilor mele. (nu era taiat si nu am vrut sa fortez trecerea peste el).
Oricum nu mai vazusem nici un semn de multa vreme.

Bansko - centru oras

Situat la poalele muntilor pirinei.
Orasul este situat la altitudinea 936 m deasupra nivelului marii, la 535 km de Bucuresti.
Am remarcat ca mai toate casele aveau un anumit stil si identitate. M-am bucurat sa vad ca nu copiaza chiar tot ce vad. In magazine erau extrem de mule lucruri de artizanat "hand made".

Partia de schi are 16 km neintrerupti de la Varful Todorka (2600m), cel mai inalt punct al zonei de schi, pana jos la baza, langa marginea statiunii, unde se afla si gondola.

Home Page | Creez Site | Foto | Speologie | Speo Filme | Schi | Bansko | Contact | Harta site